سایناساینا، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 18 روز سن داره

خاطرات کودکی ساینا

نکاتی در مورد غذای نی نی

1391/3/21 20:18
نویسنده : مامان و بابا
3,844 بازدید
اشتراک گذاری

یادمون باشه:

- هویج به صورت پخته ویتامین آ اون قابل جذبه. پس حتما به سوپ نی نی ها اضافه کنیم.

- دقیقا زیر پوست سیب زمینی ویتامین b12 داره پس یا پوستش رو نازک بکنید یا با پوست بپزید بعد پوستش رو جدا کنید.

- به جای حریره بادوم از حریره بقیه دانه های آجیلی هم می تونید استفاده کنید. به خصوص بادام هندی. ولی بهتره برای استفاده از گردو به خاطر چربی زیادش و پسته احتمالا به خاطر سم افلاتوکسین تا پایان یکسالگی صبر کنید.

- می تونید برای نی نی ها سوپ رو به مدت یکماه در فریزر نگهداری کنید.

- بهتره برای نی نی یا ماست خودمون درست کنیم یا از پروماس (ماست پروبیوتیک) استفاده کنیم.

- از لبنیات کم چرب استفاده کنیم. یادمون باشه چربی لبنیات می تونه بیماری قلبی و عروقی در آینده ایجاد کنه.

- از انواع روغن ها می تونید روغن زیتون یا کلزا رو به غذای نی نی اضافه کنید.

- هر روز به سوپ نی نی کره اضافه نکنید باعث می شه به مزه کره عادت کنه.

- آب یادمون نره. بیشتر وزن نی نی ها آبه. از یبوست هم پیشگیری می کنه.

- از انواع گوشت ها می تونید تو سوپ نی نی استفاده کنید. مثل بوقلمون، شتر مرغ، کبک، بلدرچین.

- گوشت گردن بوقلمون خواص جگر رو داره و بسیار مقویه.

- هیچ ادویه ای رو به غذای نی نی اضافه نکنیم.

- نی نی ها معمولا در پایان ماه اول شروع تغذیه تکمیلی در هر وعده حداکثر3 تا 4 قاشق غذاخوری، غذا می خورند.

- تعداد دفعات غذا خوردن نی نی را افزایش دهید. آنها می توانند 6 تا 7 بار در روز غذا بخورند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (16)

مهسا مامان مرسانا
21 خرداد 91 20:26
بوسسسسسسسسسس

عاشق مطالب وبلاگتم خانوم گل


ممنونم گلم. مرسانا جونو ببوس.
مریم مامان عسل
22 خرداد 91 2:55
سلام
عزیز دلممممممممممم
از ته دلم ازت ممنونم
همیشه از وبلاگت کلی نکته های ظریف و بدرد بخور یاد میگیرم!


خواهش می کنم عزیزم قابلی نداشت
یاسی خاله هیلدا
22 خرداد 91 10:24
مرسی مامان مهربون هر وفت هیلدا غذا خور شد وبلاگ شما کلی به دردمون میخوره


خواهش می کنم خاله یاسی عزیز.
مامان ترنم کوچولو
22 خرداد 91 11:57
مرسی مامانی از این مطالب خوبت.


قابلی نداره عزیزم
مامي سويل
22 خرداد 91 13:14
خانمي واقعا دستت درد نكنه خيلي مطالب به درد بخوري مينويسي من همه رو خوندم دست گلت درد نكنه
ممنون كه به سويلي سر ميزنين خاله دوست دارم
اين بوس ها هم واسه ساينا خشگله[h
ممنون عزیزم.
نفس
22 خرداد 91 20:09
سلام عزيزم ممنون از اظلاعاتتون اميدوارم يادم بمونه تا بعد
مامان پریسا(رادین عسلی)
23 خرداد 91 22:25
سلام دوست عزیز وبلاگ قشنگی دارید با کمال افتخار لینک شدید


ممنون عزیزم. شما هم با افتخار لینک شدید.
باران
24 خرداد 91 15:22
سلام. خوندم که گفته بودین به کودک که یبوست داره آب طالبی بدین. ببخشید آب طالبی مث خربزه و توت فرنگی و....آلرژی زا نیست؟


نه عزیزم. توت فرنگی که جز توت ها است و توت ها کلا آلرژی زا هستند.طالبی مثل هندوانه می مونه در انگلیسی جزو ملون ها است که حساسیت زا نیست.
باران
24 خرداد 91 16:33
ممنون از راهنماییتون


خواهش می کنم عزیزم
آزاده و ساینا
24 خرداد 91 19:12
سلام عزیزم مرسی از لطف و محبتتتتتتتتتتتتون و تبریک تولددد ساینا خدا ساینای شما رو حفط کنه......آمین ماشالله نازهههههه


ممنون عزیزم. ساینا جونو ببوس
سارا (مامان درسا)
25 خرداد 91 11:40
سلام دوست جونم
خوبی؟
خواهر من آخر هفته دیگه اسباب کشی دارم بد درگیر جمع کردنم قرار بود 10 تیر بریم افتاد 1 تیر
از همینجا خودت و ساینا جون رو میبوسم


قربونت برم . خوبم عزیزم. به سلامتییییی. منم شما رو می بوسم. من تجربه ام زیاده ها تو اثاث کشی. بیام کمک عزیزم؟
سمیه_ مامان آیسا
27 خرداد 91 8:15
بازم یک دنیا بوسه برای مهربونترین مامان دنیا. خیلی مطالبت جالب هستن. مرسی


ممنونم سمیه جون
فاطمه (مامان آیلین)
4 تیر 91 2:08
خیلی خیلی مطلب عالیه البته خداییش نمیخوام کلاس بذارم ها ولی من همه اینا رو بدون اینکه دقیقا جایی دیده باشم یا کسی بهم گفته باشه رعایت میکنم یعنی الان فقط باید به من گفت اسسسستاااااااد (با لحن باباشاه تو قهوه تلخ)


قربون شما استاااد عزیز.
فاطمه (مامان آیلین)
4 تیر 91 2:15
راستی مامان ساینا کوچولو راجع به هویج پخته شده من حدودا دوسال پیش یه چیزای بدی شنیدم که تو ذهنم مونده بود تا که آیلین به دنیا اومد و موقع غذا خوردنش شد و من تو اینترنت خیلی سرچ کردم و دیدم که درسته ولی از هیچ دکتری سوال نکردم و خودمم موندم چیکار کنم مثل اینکه نیتراتی که هویج داره بعد از پخته شدن اصلا برای نی نی ها خوب نیست (سرطان زا) و بهتره که بهشون به صورت خام داده بشه حالا در مورد نی نی های ما فقط آب هویج میشه بهشون داد فعلا .حالا من تو سوپش نمیریزم ولی یه گاهی که مجبور میشم مثلا جایی مهمونیم و یه ذره از سوپشون بهش میدم هویج داره و کلی عذاب وجدان میگیرم . بببخشید اینقدر طولانی


سلام عزیزم این نکاتی که می نویسم تخصص خودمه. من کارشناس تغذیه هستم. این چیزی که تا حالا می گی نشنیدم. تو کتابهای رفرنسمم نیست. ولی بیشتر تحقیق می کنم. اگه اینطور که می گی باشه سیب زمینی هم غیر مجازه.
فاطمه (مامان آیلین)
5 تیر 91 8:25
این موضوع کاملا جدیده و فکر نکنم هنوز تو کتابا باشه . ممنون میشم اگه شما هم یه تحقیقی در این مورد انجام بدی و منم در جریان بذاری لطفا .مرسی عزیزم.




چشم عزیزم ممنون از توجهت. بووووس
شبنم
12 تیر 91 21:50
سلام چه نی نی مهربون قشنگی داری اگه نینیت دست من بود حتما لپشو گاز میگرفتم البته منم یه نینی دارم اما هنوز ندیدمش آخه سه ماه دیگه به دنیا میاد تونستی بهم سربزن


ممنون عزیزم اومدم.