سایناساینا، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 15 روز سن داره

خاطرات کودکی ساینا

بخور نخورهای ساینا جونم-صبحانه

1391/6/19 14:05
نویسنده : مامان و بابا
16,755 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دلبند مامان، عشق و زندگی من

امروز می خوام از غذاهایی که می خوری و نمی خوری برات بنویسم.

 

عزیز دلم وقتی 5 ماهه شدی دکتر غذای کمکی رو شروع کرد. البته از قبلشم اصرار داشت که من به شما شیرخشک بدم چون احساس می کرد وزن گیری شما خوب نیست. ولی من اصرار داشتم شیز خودمو به شما بدم بنابراین شیرخشک ممنوع بود. ولی می دونستم تو ماه 5 دکتر حتما می گه غذای کمکی رو شروع کنیم و خودمو کاملا آماده کرده بودم. راستش یک هفته قبل از 5 ماهگی شروع کردم به درست کردن آرد برنج خونگی و پوست کندن و آسیاب کردن بادوم ها. تا برای حریره بادوم و فرنی آماده باشیم. متاسفانه علی رغم تلاش من فرنی رو اصلا دوست نداشتی. با اینکه سعی می کردم با شیر خودم درست کنم اما دوست نداشتی که نداشتی. با اینحال من دو هفته ای جسته و گریخته بهت می دادم. اما عاااشق حریره بادوم بودی. اوایل شیره بادوم رو می گرفتم و باهاش حریره درست می کردم اما تقریبا در ماه ششم بادوم های آسیاب شده رو همونطوری می ریختم و می پخت. اولش کمی تعجب کردی اما چون مزه اش رو خیلی دوست داشتی همونطوزی هم خوردی. نوش جونت. البته هنوز هم حریره بادوم یکی از اصلی ترین وعده های صبحانه شماست که خیلی دوستش داری با این تفاوت که این روزها تا می تونم غلیظش می کنم تقریبا به غلظت حلیم شایدم سفت تر.

گاهی برای صبحانه به شما سرلاک می دم. البته از برنج و شیر شروع کردم که دوست نداشتی اصلا با اینحال من نصف قوطی رو به شما دادم. بعدشم گندم و سه میوه به توصیه دکترت که بهتر می خوردی ولی بازم نه خیلی. و تازگی ها هم یک قوطی گندم و خرما رو تموم کردی که البته اینو بهتر از همه می خوردی. حالا هم می خوام براتون گندم و موز زو شروع کنم.

در شرایط اضطراری برای صبحانه از بیسکوییت استفاده می کنم. حدود 4 تا 5 عدد بیسکوییت مادر این روزها همراه با آب جوشیده که به نظرم مزه حلوا می گیره. خوب می خوری البته اگه سرحال باشی. کلا زیاد بهت بیسکوییت نمی دم چون هم زیاد خاصیت نداره هم جلوی اشتهات رو شدیدا می گیره.

روزهایی برای صبحانه میوه به همراه کمی آرد گندم یا برنج پخته شده همراه با کمی شکر می خوری. خیلی میوه دوست داری. البته موز رو نه زیاد. چند وقتی بهت موز نمی دادم تا اینکه بازی با موز رو یاد گرفتم و الان خیلی بهتر می خوری یا خود موز رو همینطوری بهت می دم یا رنده می کنم همراه با هلو یا شلیل می خوری. خیلی هم دوست داری. کلا عاااشق میوه ای.

اینکه صبحانه بخوری برام خیلی مهمه. حتما حتی اگه ساعت 10 یا حتی 11 صبح باشه اول صبحانه و بعد بر اساس اون وقت ناهار و شام رو تنظیم می کنم. حتی اگه لازم شد یه میان وعده رو حذف می کنم.

معمولا با ما سر میز بهتر غذا می خوری مخصوصا وقتی مهمون داشته باشیم.

این عکس مال 29/5/91. عاااااااشقتم عزیزم. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

الناز(مامان بنیا
19 شهریور 91 14:31
آفرررررررررررررررین


بووووووس
یاسی خاله هیلدا
19 شهریور 91 16:41
لختیه من
خاله هیلدا اصلا غذا دوست نداره یعنی قاشق دوست نداره ولی سرلاکشو اگه رقیق درست کنی بریزی تو شیشه میخوره .هر غذایی رو 4 تا قاشق اونم به زور میخوره دیکه دهنشو باز نمیکنه سرتق.حالا سمیه رفته یه شیشه یه شیشه براش خریده سرش قاشقه تا ببینیم چی میشه
بووووس برای ساینا جونمو مامانش


بهش نمی یاد خوشگل خاله غذا دوست نداشته باشه. ساینا هم طفلی مجبوره. می شونمش تو صندلی غذا تا غذاشو نخوره بیرون نمی یاد البته با زود نه ها . با خنده و تفریح و آواز و بازی و .... کلی اداهای مخصوص خودش.
می بوسمتون


موفق باشی سمیه جونم.
مامان آرشیدا کوچولو
19 شهریور 91 18:10
عزیزم من هر روز با آرشیدا 4 الی 5 نمونه بازی - موسیقی معمولا یه سی دی از شادترین هاش- تاب بازی - روروئک - ماشین سواری و هر چی که بشه با هم بازی میکنیم اما شب که باباهی میاد بازی ها بیشتر بدو بدویی میشه یا میریم بیرون یه محیطی که شلوغ تره


ممنون عزیزم . بوووووووس
یاسمن مامان رادین
19 شهریور 91 19:07
عزیز خاله قربوون اوون شیمک کوچوولوت برم.
نووش جوونت


قربون خاله مهربونم. بووووووووس
مریم مامان پندار
19 شهریور 91 21:10
ماشالله چه بزگ شدی عزیزم فدای اون دل کوچولوت بشم


میسی خاله مهربونم. بوووووووس
فرشته ام "امیرحسین"
19 شهریور 91 23:16
خوش به حال ساینا جون که یه مامان با حوصله داره .انشاله همه غذاها گوشت بشه به تن دخمله ناز ما


قربون خاله مهربون. بووووووووس
مامان آنیا
20 شهریور 91 0:33
غذای کمکی ما مامان ها خوردن این نی نی های خوشمزه ست جیگرتو برم با اون لختی هات


واقعانا. بووووووووس
منا مامان الینا
20 شهریور 91 9:57
ماشالا به این دخمل نازت
نرگس جون یه سوال اینکه در روز چند وعده شیر به ساینا میدی؟ صبح بعد از صبحونه هم شیر میخوره؟


ممنون عزیزم. واله استاندارد شیر دادن تو سن ساینا هر سه ساعت یکباره ولی من ساعتی یکبار شیر می دم. در واقع هر وقت خودش بخواد. بهتره تا زیر یکسال قبل از هر وعده غذایی اول شیر بخوره نیم تا یکساعت بعد غذا بخوره. دخمل ما بعد صبحانه قبلش همه موقع در حال شیره.
لادن
20 شهریور 91 10:36
سلام مامان ساینا جون
نوشته هات خیلی جالبه ، می خواستم بدونم کلاس هایی که میرین چطوریه و مدتش چقدره ؟ می تونم شما رو لینک کنم ؟


سلام لادن جون
ممنون خانومی. خوشحال می شم دوستای خوب داشته باشم. تلگراف رو چک کن خانومی.
مامان آرشیدا کوچولو
21 شهریور 91 23:57
ممنون دلبری متخصصش به خودم هم گفته بود


بووووووووس
الهه مامان روشا جون
22 شهریور 91 1:58
عزیزمی ایشالا زودتر خوابت تنظیم بشه و دیگه هی بلند نشی تقاضای می می کنی.


انشاله. آرزویی شده. جایی خوندم قبل 8 ماهگی باید خوابش تنظیم بشه. بوووووس
مامان آویسا
24 شهریور 91 12:07
پس حسابی خوش غذایی خانومی
نوش جونت عزیزم


بله خاله جونم. نباشمم مامانم به زور بهم می ده. البته من که نمی خورم. همه رو پخش و پلا می کنم. بوووووس
اتنا مامان روشا
7 مهر 91 2:31
مرسی به ما سر زدین


بووووووس