سایناساینا، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره

خاطرات کودکی ساینا

نکاتی در مورد غذای نی نی

1391/4/5 11:07
نویسنده : مامان و بابا
8,412 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان خوبم

یادمون باشه

- از آب قلم برای تهیه سوپ نی نی ها استفاده نکنیم.

- نمک به غذای نی نی اضافه نکنیم چون نی نی ها توانایی دفع نمک اضافه رو ندارند و ممکنه بهشون آسیب برسه. البته بیشتر نمکی هم که دریافت می کنند از گیاهانه که نمک پتاسیمی است.

- بعد از یک تا 2 ماه می تونید سوپ نی نی ها رو از حالت کاملا میکس شده در بیارید. تا اونها رو یواش یواش برای خوردن غذاهای سخت تر آماده کنید.

- یادمون باشه حتما ماهی استفاده کنیم چون اسیدهای چرب اون برای رشد مغز نی نی ها خوبه.

یکی از دوستان خوبم سوالی درمورد هویج پرسیده بود که اینجا جواب می دم شاید سوال دیگران هم باشه.

به طور کلی فریز کردن غذای کودک توصیه نمی شه. پیشنهاد می شه غذای کودک روزانه و تازه پخته بشه تا هم ویتامین های اون حفظ بشه و هم حداکثر خاصیت و طعم دلچسب رو برای نی نی ها داشته باشه. (البته همه نمی تونن اینکارو انجام بدن)

هویج از جمله سبزیجات غده ای است که مثل بقیه سبزیجات غده ای قابلیت ذخیره سازی انواع مواد از جمله نیترات رو در درون خودش داره. البته نیترات به خودی خود بد نیست بلکه ترکیبی از اون به نام نیتروز آمین که در اثر مواجهه اون با انواع اکسیدان ها و مواد آلوده باکتریایی می تونه ایجاد بشه. (حالا از بحث تخصصی بگذریم)

هویج اگر به صورت تازه برای پخت در سوپ نی نی مصرف بشه منعی نداره . در واقع فریز شده اونهم مشکلی ایجاد نمی کنه فقط باید فریز کردن رو صحیح انجام بدیم. یعنی وقتی سوپ نی نی آماده شد و کاملا سرد شد. اونو در ظرفهای کوچک (ظرفهایی که فقط برای یک وعده استفاده بشه) با قطر کم بریزد و سریع درون فریزر قرار بدید تا به سرعت یخ بزنه. این احتمال آلودگی و ایجاد انواع ترکیبات سرطانزا رو به حداقل می رسونه. در واقع موندن طولانی مدت در دمای محیط و در مواجهه با عوامل میکروبی است که می تونه مشکل ساز باشه.

با ادای احترام به استادان خوبم دکتر کشاورز و دکتر کیمیاگر

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

الهه مامان روشا جون
5 تیر 91 13:44
آفرین عزیزم خوب کاری کردی این مطلبا ررو نوشتی خیلی به درد اونایی که ی نی هاشون تازه غذا خور شدن میخوره.


خواهش می کنم عزیزم.
الهه مامان روشا جون
5 تیر 91 13:46
راع به مرکز پایش من فقط سه ماهگی روشا جونمو بردم 6 ماخگی خودم سرمای سختی خورده بودم 9 ماهگیم مامانم مکه بودن شرایطش جور نبود برم.شما که 6 ماهگی رو رفتی چیز خاصی می گفتن؟؟؟؟؟؟؟


پایش رشد رمز داره برات می زارم
فاطمه (مامان آیلین)
5 تیر 91 20:02
مرسی عزیزم ممنون ازت . پس می تونیم با خیال راحت هویج رو به سوپ بچه اضافه کنیم به شرطی که همون وعده بخوره تموم شه و نمونه ؟ درست متوجه شدم ؟ با فریز کردن غذای بچه هم که بنده یعنی (استااااد)به شخصه کاملا مخالفم .


قربون استاد. البته با فریز کردنم مشکلی پیش نمی یاد ولی خوب بهر حال تازه قطعا یک چیز دیگس. با خیال راحت هویج بریز تو سوپ آیلین جون. نوش جونش. راستی اگه می خوای سوپ رو تو یخچال نگه داری حداکثر 48 ساعته باید مصرف بشه. بوووووووس
مادر آیاتای
5 تیر 91 23:05
مطلب خوبی بود.مامان ساینا جون از جایی مطلب رو برداشته بودید؟احساس کردم از زبون خودته و برام جالب شد که تخصصت در این زمینه ست؟


ممنون عزیزم. بله من کارشناس تغذیه هستم.
فاطمه (مامان آیلین)
6 تیر 91 9:39
من و آیلین خیلی دوست داریم خاله


ممنون عزیزم. ما هم همینطور. بووووووس
مامان ترنم کوچولو
10 تیر 91 15:42
بازم ممنون مامانی بابت مطالب مفیدت


قربونت برم قابلی نداره
نرگس
18 تیر 91 13:50
عسیزم 7 ماهیگیت مبارک خاله


ممنون خاله جون