سایناساینا، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 17 روز سن داره

خاطرات کودکی ساینا

پایش رشد

1391/1/27 19:47
نویسنده : مامان و بابا
518 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیزکم

حدود 100 روزگی بود رفتیم برای پایش رشد.

خیلی خوب بود. مشاورت گفته بود:

- توی اتاق خودش بخوابه در رشد اعتماد به نفس و مستقل شدنش نقش داره.

- تلویزیون نبینی چون باعث می شه دوران مدرسه حواست با کوچکترین صدا پرت بشه و تمرکزت کم بشه.

- نذاریم به نور خیره بشی که البته الان خیلی کمتر شده. اونقدر حواست به این طرف و اون طرفه که نور رو نگاه نمی کنی.

- انگشتتو می لیسی که طبیعیه تا دو سالگی ادامه داره.

- باهات غلت زدن رو تمرین کنم که الان هزار ماشاله غلت که هیچی می خوای سینه خیز بری. امروز زنگ زدم به مشاورت گفت سینه خیز مال ماه ششمه.

- گفت سی دی های بی بی انیشتین رو از یکسالگی به بعد براش بذار. چون سی دی ها انگلیسی هستند و داره زبان فارسی یاد می گیره. دچار تداخل زبان می شه. ممکنه حرف زدنش به تاخیر بیفته. البته فقط می تونی آهنگهاش رو گوش بدی.

- گفت خونه ساکت نمونه.همیشه موسیقی کلاسیک با صدای ملایم باشه مخصوصا موتزات و بتهوون. مگر وقتهایی که شما خوابی. به رشد مغزتون کمک می کنه. قربون مغزت برم عسلم.

- گفتم اسباب بازی هات داره برات تکراری می شه.گفت مدیریت کنید همه رو یکجا ندید دستش بازی کنه. به نوبت. خودتون هم توش تنوع ایجاد کنید مثلا به جغجغه ها روبان ببندید. یا مدتی اسباب بازی رو ازش دور کنید.

- گفت بهتره سر کار نرم حداقل تا یکسالگی. گفت شما تو یک سال اول اعتماد به نفس رو بیشتر با مادر تجربه می کنی. پیشت باشم بهتره.

- گفتم نمی تونم تنهاش بذارم. من نباشم فوری می فهمه. گفت سعی کن همیشه دور رو برش باشی تا تو رو ببینه.

خلاصه اینکه گفت تا می تونم باهات تمرین کنم و پیشت باشم و از بودن باهات لذت ببرم.

من و بابایی عاشقتیم. تو تنها بهانه ما برای بودنی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مریم مامان عسل
22 فروردین 91 23:15
جالب بود مامان ساینا! استفاده کردیم! ساینا خوششششگلمو ببوی از طرف من لطفا.


چشم. بوس برای عسل جون و مامانیش
مامان یسنا گلی
23 فروردین 91 10:12
ممنون خاله جون.چشاتون قشنگ میبینه.چنین آش دهن سوزی نیست که دیگه واسش اسپند دود کنم:ممنون که به ما سر میزنین.
بوسسسسسسسسسسس


نه ترو خدا نگید. خیلی نازه ماشاله
ازاده مامان هانا
23 فروردین 91 21:47
خیلی خوب بود یاد گرفتییییییییم من بیچاره که میرم بیرون از صب تا 5 عصر گریههههههههههه 2 ماه دیگه تموم میشه درسم اما دیگه چه فایده نه؟


نه عزیزم. بعدشم کلی فرصت هست تا با نفست باشی.
یاسی خاله هیلدا
24 فروردین 91 9:42
مامان ساینا یه سوال پایش رشد چیه ؟اینا توصیه های دکتر ساینا جونه؟ خیلی به دردم خورد اخه میخواستم الان که نزدیک 3 ماهگی هیلدا هست برم براش بی بی انیشتین بگیرم .بوس برای ساینا جونم


خاله یاسی جون، اینها توصیه های مشاور روانشناس ساینا است. پایش رشد یک طرحیه که بیمارستان آتیه با همکاری مرکز پایش رشد و تحول آفتاب راه اندازی کرده. برای رفتار مناسب با نوزاد و افزایش هوشش. این طرح در سال اول تولد هر سه ماه یکبار و بعد از اون هر شش ماه یکبار تا پایان 6 سالگی است. کمک می کنه در برخورد با نی نی بهترین و موثرترین رفتار رو داشته باشیم. به من که خیلی خیلی کمک می کنه. اگه خواستی بگو آدرس و تلفنش رو بدم.بوس برای خاله یاسی و دونه سحر آمیزش
یاسی خاله هیلدا
24 فروردین 91 16:17
ممنون عزیزم بابت توضیحات کاملت ممنون میشم ادرسو تلفنشو بگی البته اتیه رو بلدم نزدیکمونه .خواهرمن کلاسای بارداری سلامت مادرانو میرفت و در مورد چند ماهه اول بهش گفتن و از 6 ماهگی 2 باره کلاس داره هم برا مادر هم کودک ولی ممنون میشم شمام شمارشو بدی بوس برای ساینا عسل
یاسی خاله هیلدا
25 فروردین 91 11:05
ممنون عزیزم بابت لطفت .این کلاس هایی که خواهرم میرفت هم ورزش بود هم یوگا هم در مورد نوزاد و افسردگی های بعد زایمان و......... بود کلاسش توی پاسداران بود اینم سایتش شمام خواستی ثبت نام کن از 6 ماهگی با ساینا جون برین کلاس بازی داره برای 6 ماه به بالا
http://www.iranbirth.com/


خیلی خیلی ممنون خاله جون. بووووس
مامان ترنم کوچولو
25 فروردین 91 11:34
سلام عزیز خاله.قربونت برم که این همه کارای جدید یاد گرفتی ممنون مامانی که مشاورش رو با خاله ها در میون گذاشتین


قابلی نداشت مامان ترنم جون
فاطمه (مامان آیلین)
27 فروردین 91 3:09
استفاده کردیم . مرسی مامانی که با حوصله ما رو هم تو اطلاعاتت شریک کردی .


قابلی نداشت فاطمه جون
مامان آیسا
27 فروردین 91 12:41
سلام به ساینا خانم ناز و مامان مهربونش. عزیز دلم خیلی خوشحالم که به ما سر زدید و من هم خیلی دوست دارم باهاتون در ارتباط باشم. پس با اجازتون من لینکتون میکنم

مائده
28 فروردین 91 20:06
كوچولوي خيلي نازي داري.منم عاشق اسم ساينا هستم معنيشم خيلي زيباست.دوست دارم اگه بچم دخي شد اسمشو ساينا بذارم ولي شوهرم مخالفه!!!!برام دعا كن


ممنون خاله جون. انشاله که قبول می کنه.
مامی مائده
11 اردیبهشت 91 11:49
چه نکات خوبی به درد ما هم میخوره
مامان فاطمه گلی
12 اردیبهشت 91 14:10
سلام مامانی سلام ساینا ی نازنازی موفق باشید عزیزم